Top Blogi

wtorek, 21 maja 2013

Filet z indyka + marchewka pieczona z imbirem



Czyli dużo dobrego tłuszczu, białka, karotenu i przeciwutleniaczy ;-)

Filet zrobiłam tak jak lubię najbardziej, czyli po prostu obtoczyłam go w ziołach i przyprawach i usmażyłam na patelni grilowej z niewielką ilością oleju rzepakowego. Nie trzeba panierować w jakiejś pełnej kalorii i niczego więcej bułce tartej, która zabija tylko smak. Taki jest pyszny!
Marchewka:
- marchewki ( tyle ile chcemy i damy rady zjeść;) )
- korzeń imbiru
- czosnek 1 ząbek
- sól, pieprz

Marchewkę skrobiemy i robimy z niej "kluski" za pomocą obieraczki najlepiej. Taką wsypujemy do miski, dodajemy 1 cm startego imbiru, posiekany ząbek czosnku i pieprz. Wszystko polewamy oliwą i mieszamy do połączenia składników. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika na około 15 minut. Ja robiłam to na termooobiegu w 180 stopniach sprawdzając od czasu do czasu, czy jest już gotowa. Jeżeli posiedzi w piekarniku dłużej będzie bardziej chrupiąca, a jeśli mniej, bardziej miękka- sprawa indywidualna ;)
Przyprawy też mogą być różne, ja miałam ochotę na ostrą. Po wyjęciu z piekarnika można posolić.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz