Top Blogi

czwartek, 16 maja 2013

Spaghetti z tuńczykiem i pomidorami

Znowu makaron, jakaś monotematyczna się zrobiłam... Ale to przez to, że brak mi ostatnio czasu na wszystko i jakoś tak dużo makaronu mam w szafce :p
Aczkolwiek przy minimalnej ilości czasu, też można zrobić coś zdrowego. Makaron NIE tuczy, pod warunkiem, że nie podacie go z jakimś ociekającym tłuszczem mięsem czy sosem... Ten pełnoziarnisty ma witaminki i na długo pozostawia uczucie sytości. 


 Składniki na około 2 porcje:
- pół paczki makaronu spaghetti
- puszka tuńczyka w sosie własnym
- pomidory w puszcze bez skórki
- koncentrat pomidorowy
- 1 duża cebula
- 2 ząbki czosnku
- oregano, bazylia, pieprz, chilli
- jakieś białko..ja użyłam mieszanki serów tartych, ale fajny będzie też parmezan

Makaron gotujemy al dente. Na patelni podsmażamy cebulę i czosnek drobno posiekane, dodajemy pomidory drobno pokrojone, łyżeczkę koncentratu pomidorowego i dusimy około 15 minut. Pod koniec dodać odsączonego tuńczyka i przyprawić do smaku ( nie przesadzać z chilli, ja przesadziłam :D )Jeżeli jest za gęste można dolać wody.  Chwilkę jeszcze potrzymać na małym ogniu i gotowe. Polać makaron sosem, posypać serem. Jak macie kiełki to będzie wyglądało tak fajnie jak moje i będzie zdrowsze jak moje ;-)



3 komentarze:

  1. Uwielbiam spaghetti z tuńczykiem!! :D to nasze rzeszowskie danie :P

    OdpowiedzUsuń
  2. a widzisz, ciągnie mnie do Was :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny przepis! Rezultat będzie można zobaczyć na chilicake.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń