Top Blogi

środa, 24 kwietnia 2013

http://www.youtube.com/watch?v=S9XisNdNxBA
Mam do tej piosenki jakiś wyjątkowy sentyment... tak więc przepis na pastę z awokado ;-)

- 2 jajka ugotowane na twardo
- 1/2 awokado 
- pół małej cebuli


- 1 ząbek czosnku
- sok z połówki cytryny
- szczypiorek
- 1 łyżka majonezu( ja dałam oczywiście jogurt ;))
- sól, pieprz

Jajka zetrzeć na tarce, awokado obrać ze skórki i zetrzeć na tarce, polać sokiem z cytryny. Cebulą pokroić w drobną kostkę, czosnek przecisnąć przez praskę. Dodać jajka i połączyć wszystko, posolić, popieprzyć do smaku. Ja dosypałam jeszcze troszkę łuskanego słonecznika. Jeżeli macie blender, można wszystko zmiksować na gładko. Dobrze smakuje z tostami lub chrupkim pieczywem. 

Awokado jest kaloryczne to fakt, ale jak się okazuje zawiera w sobie 54% włókien, które wpływają na spalanie tłuszczu! Poprzez dużą ilość witamin jakie zawiera jest nazwane "owocem alfabetu" ( A,C,E,K i wit.z grupy B). Poza tym jeden kawałek zawiera prawie 1000g potasu i dowiedziono, iż ułatwia wchłanianie większości składników odżywczych- idealne dla ludzi aktywnych. 

Jedzcie zatem jak najwięcej :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz