Top Blogi

wtorek, 16 kwietnia 2013

Mając ochotę rano na jajko, a jednocześnie na coś słodkiego, wybieram omlet. Pożywny, sycący i można go szybko przygotować.

Dzisiajsza wersja z twarogiem- bardziej wartościowa w białko i zaspakaja głód na dłużej.
Omlet:
- jajko
- łyżka mąki pełnoziarnistej
- 1/4 kostki twarogu( ilość dodanego twarogu zależy od tego jak bardzo sycący omlet chcemy uzyskać)
- odrobinę mleka
- 2 łyżki otręb 
- opcjonalnie wanilia( cukier wanilinowy), siemię lniane, cynamon, gałka muszkatołowa, ziarna słonecznika- co kto lubi
Ubijamy białko na sztywno, a następnie dodajemy żółtko, twaróg, mleko, otręby i pozostałe składniki .Wszystko dokładnie mieszamy, aż do uzyskania jednolitej konsystencji. Smażymy na patelni teflonowej, ja to robię bez tłuszczu, ale można na maśle.
Dziś do środka włożyłam plasterki bananów i żurawinę suszoną, całość polałam maślanką.

5 komentarzy:

  1. a teraz chodź i mi zrób ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dlaczego maślanka?

    OdpowiedzUsuń
  3. Bo ma mało tłuszczu, dużo witaminy B. I bo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A nie można jej czymś zastąpić? Bo nie wszyscy lubią :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nikomu nie każę lubić, podaję po prostu propozycję;) Jeżeli nie lubisz, nie dodawaj maślanki albo zastąp ją kefirem lub jogurtem. Chyba, że też nie lubisz :p

    OdpowiedzUsuń